Haaien enzo

25 mei 2017 - Salinas, California, Verenigde Staten

Door Annemei

Gisteren wakker geworden na een nachtje wennen aan het ‘camper-slapen’. David slaapt gelukkig prima, pap en ik hebben na een paar uur goed slapen elkaar wakker gehouden doordat de hele camper schudt als je je omdraait. Maar op zich slaapt het goed in de camper, we zijn sowieso erg te spreken over de camper.
Na een ochtendje rustig wakker worden zijn we om 11.00 uur richting het Aquarium in Monterey gereden. Ik reed voor het eerst. Bijna een lantaarnpaaltje meegenomen... Ging net goed. In Monterey even wat parkeerstress, want waar parkeer je in hemelsnaam een RV? Uiteindelijk een plek gevonden (met Amsterdamse prijzen helaas), maar gelukkig wel in de buurt van het Aquarium, zodat het kleine mannetje niet al te veel hoefde te lopen.
Monterey is een heel mooi stadje en als we meer tijd hadden gehad had ik er wel meer van willen zien. Wens voor de volgende keer.
Zodra we in het Aquarium waren heeft David tussen het stuiteren en rennen door af en toe zowaar ook nog even stilgestaan om te kijken. Hij vond het geweldig, en wij ook. Wat een mooi Aquarium. Echt het allermooiste dat ik ooit gezien heb. De enige in het hele aquarium die de zeeotters absoluut niet interessant vond, was David. Die was meer gefascineerd door haaien. Hoe groter hoe spannender. Wel jammer, want waardoor ik ook niet lang heb kunnen genieten van die geweldige zeeottertjes. Maar gelukkig voor ons waren er genoeg vissen en zeedieren die David net zo mooi vond als wij, zodat we toch regelmatig samen hebben kunnen staan genieten. De kwallen vond ik zelf het mooiste.

Vervolgens op zoek naar de AT&T winkel voor simkaartjes (we willen graag tegen Amerikaans tarief kunnen bellen) en de Walmart voor alle dingen die we toch wel willen hebben voor in camper (slaapzak, want de dekens zijn niet voldoende) en meteen ook maar de etensboodschappen meegenomen. Was toch wel even wennen. Probeer in de VS maar eens verpakt vlees te vinden met 2 stukjes kip of 2 à 3 worstjes..... Niet mogelijk. Uiteindelijk voor een diepvries pak gekozen, onze diepvries is groot genoeg.

Ik schrijf deze blog terwijl ik zit te wachten op de droger. Als die klaar is, rijden we vandaag door naar Pismo Beach. Dit zouden we eigenlijk via Highway 1 doen, maar de prachtige brug bij Big Sur is ingestort (door overvloedige regenval in het voorjaar) en is pas in oktober weer klaar. Dus we rijden via de Highway 101 helaas. Morgen dan maar gaan genieten van de uitzichten van Highway 1. Dan rijden we naar LA!

1. Susan:
    26 mei 2017
    Gister was in het nieuws dat ook nog eens een deel van de kustweg door een aardverschuiving verdwenen is. Wees blij dat jullie over de 101 rijden. Monterey vond ik in 2015 ook echt een topervaring, fijn dat jullie er van genoten hebben.
  2. Martha Asman:
    26 mei 2017
    heb een voorspoedig mooie reis dan!
  3. Hanneke boonstra:
    26 mei 2017
    Prachtige kwallen! Wel enge beesten als ze aan je voeten knabbelen. Wij hebben onze laatste etappe van de camino gelopen. Morgen nog even voor de leut een paar km. Geniet van jullie reis.
  4. Angelique:
    26 mei 2017
    Mooi jullie reisverhalen! De vorige van paps was ook heel beeldend geschreven, jullie hebben talent! Die kwallen zijn idd schitterend, mooie foto om uit te vergroten annemei. Geniet van LA enne knap hoor annemei het rijden in een camper top! Xx
  5. Meike:
    Gaaf die kwallen